۞ پرشین کلوپ ۞

بیایین تا تاریخ ایران زمین را بهتر بشناسیم.

۞ پرشین کلوپ ۞

بیایین تا تاریخ ایران زمین را بهتر بشناسیم.

شگفتی های تخت جمشید

 شگفتی های تخت جمشید

 

سال 518 پیش از میلاد داریوش فرمان به ساخت کوشک شاهانه‌ای در سرزمین فارس داد تا ایرانیان اولین بنایی را برپا سازند که بتواند هزاران سال نمادی از صلح و برابری و وحدت جهانی باشد. بناهای باشکوه و شگفت انگیز تخت جمشید بر صخره بزرگی در کوه مهر در دشت مرودشت ساخته شد.

به گزارش مهر، ایرانیان در قرن ششم پیش از میلاد در زمان پادشاهی کورش و در دوران حکومت داریوش موفق به تشکیل یک دولت جهانی شدند که از رود دانوب در اروپا تا دریای آرال در آسیای مرکزی و از اقیانوس هند و رود سند تا حبشه و لیبی گسترش داشت. در واقع آنان بر نیمی از دنیای آن روز فرمان می راندند و آن را اداره می کردند.

در سال 518 پیش از میلاد داریوش فرمان به ساخت کوشک شاهانه‌ای در سرزمین فارس داد.

در این زمان تعداد زیادی از با تجربه ترین مهندسان، معماران و هنرمندان از چهار گوشه عالم فرا خوانده شدند تا با مشارکت و هم اندیشی، اولین بنایی را برپا سازند که بتواند هزاران سال نمادی از صلح و برابری و وحدت جهانی باشد و سرانجام بناهای باشکوه و شگفت انگیز تخت جمشید بر صخره بزرگی در کوه مهر، در دشت مرودشت ساخته شد.
 

ادامه مطلب ...

دانلود رایگان کتاب الکترونیکی زندگینامه داریوش بزرگ مخصوص موبایل

دانلود رایگان کتاب الکترونیکی زندگینامه داریوش بزرگ مخصوص موبایل

سلام خدمت دوستان آریایی؛ امروز کتابی رو واستون آماده کردم با عنوان زندگینامه داریوش بزرگ که توسط خودم طراحی شده. در این کتاب ما بطور مختصر و مفید به زندگینامه داریوش بزرگ پرداخته ایم.

داریوش بزرگ را میتوان به جرات یکی از نوابغ هوشمند و شایسته برای قدرت و شاهنشاهی آسیا نامید . در این کتاب بر این هستیم تا گوشه ای از کارهای شگفت انگیز این فرزند پاک ایران و شاهنشاه 28 کشور آسیا را بررسی کنیم و همچنین با اندیشه های اهورایی این ابر مرد وطن پرست تاریخ ایران و جهان که بدون تردید وی ادامه دهنده راه کورش بزرگ بوده است آشنایی بیشتری داشته باشیم .

 از ویژگی های این کتاب اینه که بیش از 8 فونت و پوسته متفاوت و جالب داره همچنین دیگر ویژگی این برنامه اجرای اون بر روی اکثر گوشی های موبال هستش که فایل های جار رو پشتیبانی میکنه. یکی دیگر از ویژگی های  این کتاب حجم کم اون هستش که  245Kb میباشد. امیدوارم این کتاب رو دانلود کرده و از متن اون لذت ببرید.

(دانلود در ادامه مطلب)

ادامه مطلب ...

متن کتیبه نقش رستم داریوش بزرگ

 متن کتیبه نقش رستم داریوش بزرگ

متن کتیبه داریوش بزرگ، “شاه شاهان، یک شاه از بسیاری، یک فرماندار از بسیاری” در کتیبه نقش رستم، واقع در استان فارس، ۵ کیلومتری کاخ پارسه (تخت جمشید) این کتیبه دارای ۱۲ بند است، این کتیبه با توجه به محتوای آن، به عقیده بسیاری از مورخان بمانند معجزه می ماند.  

ادامه مطلب ...

زندگی نامه داریوش بزرگ

 زندگی نامه داریوش بزرگ

داریوش بزرگ را میتوان به جرات یکی از نوابغ هوشمند و شایسته برای قدرت و شاهنشاهی آسیا نامید . در اینجا بر این هستیم تا گوشه ای از کارهای شگفت انگیز این فرزند پاک ایران و شاهنشاه 28 کشور آسیا را بررسی کنیم و همچنین با اندیشه های اهورایی این ابر مرد وطن پرست تاریخ ایران و جهان که بدون تردید وی ادامه دهنده راه کورش بزرگ بوده است آشنایی بیشتری داشته باشیم . 

 

متن کامل در ادامه مطلب 

ادامه مطلب ...

ترجمه کامل منشور کوروش (استوانه کوروش)

ترجمه کامل منشور کوروش (استوانه کوروش)   

 

در مورد آنچه کوروش پس از فتح بابل انجام داده است ، سند ی به دست آمده که به استوانه ی کوروش معروف است. استوانه ی کوروش کبیر در خرابه های بابل پیدا شده و اصل آن در موزه ی بریتانیا نگهداری می شود. این استوانه را باستانشناسی به نام هرمزد « رسام » در سال ۱۸۷۹ میلادی پیدا کرده است. بخش بزرگی از این استوانه اینک از بین رفته است ولی بخشی از آن که سالم مانده است سندی مهم و تاریخی است مبنی بر رفتار جوانمردانه ی کوروش کبیر با مردم شهر تسخیر شده ی بابل و نیز یهودیانی که در اسارت آنان بودند. گوینده ی خط های آغازین این نوشته نامعلوم است ولی از خط بیست به بعد را کوروش کبیر گفته است. و اینک متن استوانه :

 

تقدیم به دوستان آریای برای دیدن متن به ادامه مطلب بروید.

ادامه مطلب ...